d

NOI SUNTEM ALCADI CREATIVE STUDIO

Hai sa ne cunoastem

Timisoara, Romania
+40 725 588 045

Ce faci când toate numele de domenii bune sunt luate?

Asigurarea unui nume de domeniu bun este un factor uriaș atunci când stabiliți un nume de marcă pentru o companie. Dar ce se întâmplă dacă este luat numele de domeniu ales? Aici luăm în considerare cele mai bune zece opțiuni.

Ce se întâmplă când toate domeniile sunt luate?

De obicei, în cadrul procesului de redefinire a identității de marcă a unei companii, agenția de branding se implică activ în selectarea unui nou nume de marcă. Această etapă presupune strategii de brand care evidențiază valorile companiei (sau ale produsului) prin intermediul atelierelor, analizelor concurențiale, cercetărilor de piață etc. Scopul este de a dezvolta o propunere de branding care să contribuie la conturarea trăsăturilor distinctive și personalității companiei. Acest proces, la rândul său, facilitează selecția unui nume de marcă relevant.

În prezent, de multe ori, numele de marcă este strâns legat de numele domeniului. Deși majoritatea companiilor preferă să asocieze numele de marcă cu numele de domeniu, apare o provocare atunci când toate opțiunile de domenii sunt deja luate.

Există aproape 650 de milioane de nume de domenii înregistrate în întreaga lume – dintre acestea, aproape două cincimi sunt domenii .com, cea mai răspândită extensie de domeniu la nivel mondial. Este evident că numărul înregistrărilor de nume de domenii a crescut constant de la an la an, dar fenomenul a înregistrat o creștere semnificativă în perioada pandemiei de COVID-19. Blocările globale au determinat închiderea birourilor și au crescut utilizarea internetului, ceea ce a dus la lansarea a numeroase site-uri noi pentru a exploata creșterea traficului online. Această tendință a dus la o creștere masivă a înregistrărilor.

Din 31 decembrie 2019 până în 31 decembrie 2020, am observat o creștere cu 21% a numelor de domenii înregistrate. Comparând însă 31 decembrie 2020 cu 31 decembrie 2021, constatăm o creștere masivă de 117%. Chiar și în era post-pandemică, interesul pentru înregistrarea de nume de domenii nu pare să scadă.

Rămânem fără nume de domenii?

În contextul actual în care numeroase nume de domenii sunt deja ocupate, apare întrebarea: ce opțiuni mai avem disponibile? Răspunsul poate fi surprinzător…

Un aspect interesant este că, chiar dacă numele de domeniu preferat s-ar putea să nu fie disponibil (vom aborda această problemă), există încă o multitudine de posibilități nelimitate în ceea ce privește numele de domeniu. Luați în considerare un nume de domeniu format din 10 litere. Există peste 3,5 milioane de modalități diferite în care aceste litere pot fi aranjate, oferind astfel 3,5 milioane de potențiale domenii .com. Adăugând o literă în plus, numărul de combinații crește la 40 de milioane, iar cu încă o literă, ajungem aproape la 500 de milioane. Desigur, nu sugerăm că doriți cu adevărat să aveți un nume de domeniu precum www.abcdefghijkl.com, dar ESTE încă posibil să-l dețineți. Sau combinații asemănătoare.

Adevărul este că, cu cât numele de domeniu este mai lung, cu atât cresc șansele de a-l putea înregistra.

Desigur, majoritatea companiilor doresc un nume de domeniu care să fie ușor de memorat. Aceasta înseamnă, de obicei, că numele de domeniu este alcătuit din cuvinte reale care se potrivesc cu identitatea companiei. Să luăm în considerare un scenariu real în care numele companiei a fost deja selectat. Presupunem că aceasta este o afacere de îngrijire a câinilor, numită „Tuns Câini”. Vom presupune că doriți ca www.tunscaini.com să fie numele de domeniu al companiei dumneavoastră.

Primul pas este să verificați disponibilitatea acestuia, ceea ce se poate face prin vizitarea unui registrator de domenii. Acolo veți afla dacă numele de domeniu este disponibil și, în caz afirmativ, cât va costa înregistrarea. Cu toate acestea, în acest scenariu, vă veți confrunta cu următorul mesaj:

www.tunscaini.com  – ne pare rau, acest nume de domeniu este indisponibil

Opțiunea 1: Încearcă să-l cumperi!

În mod surprinzător, majoritatea oamenilor nu consideră asta ca o opțiune. Dar ar trebui să fie întotdeauna primul aspect – mai ales dacă îți dorești cu adevărat. Adevărul este că multe nume de domenii au fost înregistrate, dar pur și simplu nu sunt folosite. Așadar, contactați proprietarul înregistrat și vedeți dacă ar fi dispus să vi-l vândă și, dacă da, cât de mult. Dar atenție, va fi întotdeauna o piață a vânzătorilor.
Puteți găsi detalii despre proprietarul numelui de domeniu utilizând funcția de căutare Whois.com. Sau, companii precum ionos pot avea un broker de nume de domeniu care, contra cost, va lucra în numele dvs. pentru a contacta proprietarul și a încerca să asigure o vânzare.

 

Opțiunea 2: selectați alte extensii de domeniu de nivel superior

Dacă v-ați dorit cu adevărat numele, dar o extensie de domeniu .com nu este cea mai mare prioritate, atunci, merită să vedeți ce alte extensii credibile de domeniu de nivel superior (TLD) pot fi disponibile. Și, vă garantăm că există mai multe opțiuni decât ați crede – în prezent peste 1600. Există opțiuni mai comune, cum ar fi, .info / .net / .org / .site / .online / .me , etc, dar și mai interesante cele precum .dog / .pet / .love
Pentru a vedea o listă completă de extensii, faceți clic aici.

 

Opțiunea 3: selectați extensiile de cod de țară

Desigur, extensia .com este un standard global – și mai ales prestigios în Statele Unite – așa că este de înțeles de ce o companie ar dori această extensie de domeniu. Cu toate acestea, țările individuale au propriile extensii de cod de țară – cunoscute sub numele de ccTLD-uri și sunt la fel de demne de încredere – cu atât mai mult dacă compania tranzacționează numai în acea țară.
În Marea Britanie, folosim .co.uk ca extensie și, prin urmare, dacă este luat domeniul .com, luați în considerare ccTLD-ul.

 

Opțiunea 4: Pur și simplu adăugați o cratimă

Dacă trebuie doar să aveți o anumită extensie, dar aceasta nu este disponibilă, atunci soluția poate fi la fel de simplă ca adăugarea unei cratime (de fapt este simbolul minus) la prefixul numelui de domeniu. De exemplu, în loc de www.caninecuts.com, puteți selecta www.canine-cuts.com

 

Opțiunea 5: extindeți lungimea domeniului

După cum am menționat mai devreme, prelungirea numelui de domeniu cu mai multe litere, cuvinte sau cifre vă poate permite să păstrați integritatea numelui dvs., făcând, totuși, mai puțin probabil ca domeniul să fi fost preluat de altcineva. Acest lucru poate fi realizat prin adăugarea de litere, cuvinte sau numere suplimentare la domeniul dvs.
De exemplu: www.caninecutsltd.com / www.caninecuts19.com / www.caninecutslondon.com / www.thecaninecuts.com


Opțiunea 6: Schimbați ortografia

În timp ce numele companiei dvs. poate fi scris într-un anumit fel, numele dvs. de domeniu nu trebuie să fie scris. De exemplu, poate doriți să luați în considerare ortografii alternative – mai ales dacă sună la fel și, prin urmare, își pot păstra relevanța.
De exemplu: www.K9cuts.com / www.Kninecuts.com / www.kaninekutz.com


Opțiunea 7: introduceți un „hack de domeniu”.

Un hack de domeniu este o modalitate inteligentă de a crea un nume de domeniu utilizând extensia de domeniu în mod creativ pentru a forma un cuvânt sau o expresie. De exemplu, folosind extensia de domeniu .ly pentru a crea numele de domeniu „love.ly”. Această listă vă va afișa toate extensiile posibile și veți vedea că există o extensie de domeniu .tz. Acesta este codul de țară pentru Tanzania.
Și așa, în teorie (și dacă afacerea ta ar fi în Tanzania) ai putea avea www.caninecu.tz
Și, deși poate fi o modalitate inteligentă de a securiza numele domeniului, acest lucru poate fi confuz pentru client dacă numele nu este prea evident.


Opțiunea 8: Schimbați cuvintele

Dacă aveți mai multe cuvinte în domeniul indisponibil, atunci vă recomandăm să le schimbați. Deci, de exemplu, în loc să aveți www.londontoolexchange.com, încercați să căutați domeniul www.toolexchangelondon.com.

 

Opțiunea 9: Folosiți o expresie

Când numele de marcă al companiei pur și simplu nu este disponibil ca nume de domeniu, există multe alte cuvinte de marcă care pot fi utilizate în schimb. De exemplu, compania poate avea o expresie, o zicală sau o linie care va/a devenit sinonimă cu afacerea. Și astfel, utilizarea acestui slogan de marcă ca nume de domeniu poate funcționa la fel de bine.
De exemplu, www.dothedog.com / www.loveyourdogs.com.